Levering en retourneren

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het land waar je bestelling geleverd moet worden en het type van je pakket. In België betaal je géén verzendkosten, je bestelling wordt gratis geleverd. 

Voor onze buurlanden zijn de verzendkosten als volgt:

Bestellingen die verzonden worden in een gewatteerde envelop tot 350g:

- Nederland: €6,50

- Europa: €6,50


Bestellingen die verzonden worden in een doosje (>350g of bestellingen met Muranoglas):

- Nederland: €8,90

- Luxemburg: €8,95

- Frankrijk: €10,66

- Duitsland: €9,55

Als je voor meer dan € 75 koopt, wordt je pakje gratis naar adressen in Nederland gestuurd.

Voor pakjes en brievenpost werkt Zahia met Bpost.

Indien je een levering wilt ontvangen in een land anders dan hierboven staat vermeld, gelieve ons dan te contacteren via webshop@zahia.be, zodat we je de juiste verzendkosten kunnen doorgeven.

Hoe snel krijg ik mijn pakje?

Als je voor 15 uur bestelt en via het online betaalplatform betaalt, wordt je pakje dezelfde werkdag verstuurd. Als je betaalt via overschrijving, wordt je bestelling verzonden van zodra wij je betaling hebben ontvangen. In België en Nederland krijg je je pakje meestal binnen de 3 à 5 werkdagen na ontvangst van je betaling. 

Tijdens drukke periodes en in het bijzonder tijdens de eindejaarsperiode kan de levertijd langer zijn. Gelieve hier rekening mee te houden en je bestellingen tijdig te plaatsen.

Onvoorziene omstandigheden buiten onze wil, zoals stakingen, kunnen er ook voor zorgen dat je bestelling langer onderweg is dan normaal.

Van zodra je bestelling is overhandigd aan de leveringsdienst, hebben wij geen invloed op de snelheid van levering.

Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

Bestellingen die in een gewatteerde envelop worden verzonden zitten in de brievenpost, en kan je niet volgen. Ze worden geleverd in je brievenbus, je hoeft dus niet thuis aanwezig te zijn. 

Wanneer je bestelling wordt verzonden in een doosje ontvang je een tracking code via email om je pakket te volgen. 

Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn bestelling?

Wij willen dat je tevreden bent met je bestelling! Is er iets niet naar wens, neem dan binnen 24 uur contact op met Sarah: webshop@zahia.be of 32/(0)3 425 51 70. 

Na overleg kun je het pakje terugsturen en doen we het nodige om het product te vervangen.

Retourzendingen stuur je naar: Zahia de webshop, Everdijstraat 33, B-2000 Antwerpen

Hoe kan ik betalen bij Zahia?

Tijdens het afrekenen kun je zelf een betaalmogelijkheid kiezen. Je kunt je bestelling bij Zahia onmiddellijk online betalen met je kredietkaart Visa/Mastercard, via iDEAL of met Bancontact/Mister Cash. Omdat Zahia gebruik maakt van een beveiligde internetverbinding, het zogenaamde 'Secure Socket Layer'-protocol, is onlinewinkelen bij Zahia perfect veilig.

Wil je je bestelling snel in huis hebben, kies dan voor online betaling.

Betaal je liever niet online, dan kun je het bedrag ook overschrijven op onze bankrekening.

Let op, als je betaalt met overschrijving wordt je pakje pas verstuurd wanneer we de betaling hebben ontvangen. Dit kan enkele dagen duren. Wil je je pakje toch sneller hebben, mail ons dan het betaalbewijs door (webshop@zahia.be). Dan wordt je bestelling meteen verwerkt.

Staat de betaling na 14 dagen nog niet op onze rekening, dan wordt de bestelling geannuleerd.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Per artikel zie je de prijs inclusief btw. Let op: sommige producten worden verkocht per stuk, andere per paar of per drie of per tien... De opgegeven prijs is per verkoopseenheid.

In België is de verzending gratis. Voor bestellingen naar het buitenland komen er verzendkosten bij. Die kosten worden duidelijk vermeld voordat je je bestelling bevestigt. Bestel je voor meer dan 75 €? Dan sturen we je pakje gratis naar Nederland. 

Moet ik me registreren om te kopen bij Zahia?

De eerste keer dat je winkelt in onze webshop vragen we je bij de checkout procedure om je persoonlijke gegevens te registreren zodat we je bestelling kunnen opsturen. Bij elke volgende bestelling volstaat het om je aan te melden met je e-mailadres en je zelf gekozen wachtwoord.

Hoe gebruik ik een kortingsbon?

Als je een bongobon, cadeaubon of kortingscode wilt gebruiken op de webshop, neem dan even contact op met Sarah via webshop@zahia.be of (0032)3 425 51 70.

Komen de aankopen die ik doe op de webshop ook op mijn klantenkaart?

We werken momenteel aan een digitale klantenkaart. De aankopen die je doet op de webshop komen dus nog niet op een klantenkaart. Als compensatie krijg je bij iedere aankoop die je doet op de webshop een directe korting van 5%.

Deze korting wordt niet gecumuleerd met andere kortingen. Krijg je bv. op een bepaald item 10% korting in het kader van een actie, dan krijg je niet nog eens 5% korting. Net zoals in de winkels artikels die in promotie zijn niet op de klantenkaart komen.

Kan ik mijn bestelling retourneren of omruilen?

Conform de wet op de verkoop op afstand heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen je aankoop te retourneren, zonder opgave van een motief.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of de door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt.

Gelieve indien mogelijk het artikel in de originele verpakking en onbeschadigd en ongebruikt terug te sturen naar :

Zahia de webshop, Everdijstraat 33, B-2000 Antwerpen

Zorg ervoor dat je pakketje voldoende gefrankeerd is. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. Voeg ook een kopie van je leveringsbon bij waarop de geretourneerde items aangeduid zijn.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Na ontvangst van je pakketje stort Zahia je aankoopsom zo snel mogelijk terug en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Liever een andere kleur of een andere sluiting? Geen probleem. In principe gelden dezelfde regels als bij de retourprocedure. Je hebt na herroeping 14 dagen de tijd om je aankoop terug te sturen en te ruilen.

Voeg een kopie van je leveringsbon bij en duid duidelijk aan welke artikels je wilt retourneren. Noteer ook duidelijk de codes van de artikels die je in de plaats wilt.

Waar stuur ik mijn retourzending heen?

Zahia de webshop, Everdijstraat 33, B-2000 Antwerpen

Zorg ervoor dat je pakketje voldoende gefrankeerd is. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. Voeg ook een kopie van je leveringsbon bij waarop de geretourneerde items aangeduid zijn.

Kan ik mijn bestelling ophalen of retourneren in een Zahia winkel?

Om organisatorische reden is het niet mogelijk je bestelling af te halen of te retourneren in een Zahia winkel.

Stuur je retourzending naar: Zahia de webshop, Everdijstraat 33, B-2000 Antwerpen